İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

Türkiye dizi – film ihracatında Amerika’dan sonra 2. sırada yer aldı.

Dizi Film İhracatı

Türkiye dizi – film ihracatında Amerika’dan sonra 2. sırada yer aldı. Özellikle son yıllarda ciddi bir artış gösteren dizi ihracatıyla Amerika’dan sonra gelen Türkiye, kelimenin tam anlamıyla Hollywood’a rakip oldu.

Dizi – Film İhracatının Önemi
Türk yapımları (dizi-film), dünya seyircisiyle buluşarak hedef kitlesini yani izleyici sayısını yüz milyonlara çıkarırken bu durum ülke ekonomisine de olumlu yansıyor. Sanırım dizi – film ihracatının elle tutulur en önemli tarafı budur. Ancak dizi – film ihracatı yalnızca “ekonomik göstergeleri olumlu seviyelere çıkarması açısından önemlidir” dersek, meselenin mahiyetini hafifletmiş oluruz. Zira Türk dizilerinin ve Türk filmlerinin dünyanın çeşitli ülkelerinde milyonlara ulaşıyor olması; Türk kültürünün, Türk sanatının, Türk müziğinin ve tabi ki Türk markalarının da dünyanın çeşitli ülkelerinde milyonlara ulaşıyor olması anlamına geliyor. O nedenle de dizi – film ihracatını yorumlarken meseleye bu açıdan bakmak daha doğru olacaktır.

Türkiye Dizi – Film İhracatında 2. Sırada
Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılması ile Desteklenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un Türkiye Büyük Millet Meclisi‘nde kabul edildiğini belirten Bakan Ersoy, Sinema Yasası‘nın en önemli maddesinin, Türkiye’nin tanıtımına yarar sağlayan yapımların desteklenmesini içeren madde olduğunu vurguladı.

Peki Neden?

Dizi – film ihracatı tek başına değerlendirilebilecek basit bir aksiyon değildir. Çünkü bir dizi ya da filmde; kültür, sanat, müzik, yemek, turizm, mimari, moda, şehir, bölge, yerli markalar vb. gibi birçok soyut ve somut değer bulunur. Dolayısıyla da dizi – film ihracatıyla deyim yerindeyse bir taşla birkaç kuş birden vurulur.

“Türkiye, ihraç ettiği dizi filmlerde çok büyük rakamlara ulaşmış durumda. 350 Milyon Dolar gibi bir bütçeye sahip ve dizi film ihracatı Amerika’dan sonra ikinci sırada. Biz bunun amacına uygun şekilde artmasını ve Türkiye’nin gösterildiği yerlerde doğru tanıtılmasını istiyoruz.”

Filming Turkey Kuruldu

Ülke tanıtımı ve ülke markalaşması gibi kavramların gelişimi ve sürdürülebilirliği için de büyük önem taşıyan dizi / film ihracatı, yakın gelecekte daha geniş bir coğrafyaya hitap ederek büyüyecektir. Zaten Kültür ve Turizm Bakanlığı amaca uygun gerçekleştirilen projeleri destekleyerek bu iş modelinin devam etmesini sağlamak konusunda oldukça kararlı.

Kısacası sektörün yerelde ve globalde gelişmesi ve niteliğinin artması için devlet tarafından gerekli destek sağlanıyor. Umarız ki bundan sonraki süreçte Türkiye dizi – film ihracatında en kısa sürede ilk sıraya yerleşir.

Konuşmaya Başla