23 Haziran 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

Sağlık Turizminde İçerik Üretmek

SEO Uyumlu Makale Rotası

Günümüzde hızla artan dijitalleşme ile beraber internet kullanımı hayatın neredeyse odak noktası haline gelmiş durumda. İnternet kullanıcıları artık sadece sörf yapmıyor aynı zamanda çağa ayak uydurmak ve daha çok kişiye ulaşmak gibi nedenlerden ötürü yazılar, görseller, video vb içerikler paylaşıyor. Binlerce içerik arasından yazılarınızın veya makalelerinizin daha çok ziyaret edilmesini istiyorsanız kapsamlı bir SEO çalışması yapılmalı ve uygulanmalıdır.

SEO (Search Engine Optimization) nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. SEO’nun amacı Google, Bing Yahoo gibi arama motorlarının organik sonuçlarında web siteniz için mümkün olan en üst sırayı elde etmek ve arama motoru algoritmalarına göre maksimum uyumluluğu sağlamak üzere iyileştirilmesidir.

Neden içeriklerin SEO’ya uyumlu olması gerekir?

SEO çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırdığınızda, web sitenizi ziyaret eden kişilerin sayısı büyük oranda artacaktır. SEO çalışması başarılı bir şekilde uygulandığında arama motorlarında üst sırada yer alabilmek için ödediğiniz reklam masraflarına gerek kalmaz veya reklam masraflarınız azalır. 7/24 ücretsiz tanıtım yaparsınız.

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

Aşağıda maddeler halinde SEO uyumlu makalelere yönelik sizler için zor olmayan bir rota oluşturduk.

1-Anahtar Kelimeler

Anahtar kelime, her arama motoru için en önemli SEO kavramlarından biridir. Arama motorlarının, aranan kelimeyi websiteleriyle eşleştirdikleri kelimelere verilen isimdir. İlk adım olarak paylaşacağımız makaleyle ilgili kullanıcıların en çok hangi kelimeleri arattığını bulmak. Bu araştırmalar için aşağıda önerilen siteleri ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi tespit ettikten sonra makalenizde kullanım oranı %3’ü geçmeyecek bir oranda kullanılması öneriliyor. Kullanımının yüksek takdirde olması Google tarafından şüpheli işlem olarak görülür.

https://ahrefs.com/keywords-explorer
https://keywordtool.io/

2-Rakip Analizi

Anahtar kelimelerimizi belirledikten sonra arama motorunda kelimeler sorgulanmalı ve çıkan sonuçlar incelenmeli. Eğe rakibiniz sizden çok güçlüyse veya rakibimizin backlink profili bütçenizi aşıyorsa tekrar anahtar kelime stratejisi oluşturmalısınız.

3-Metin Uzunluğu

Makaleler için kesin bir uzunluk veya kelime sayısı verisi olmasa da 500 kelimeden uzun yazılan makalelerin yüksek oranda başarılı olmadığı tespit edilmiştir. Websitenizin kategorisine göre ideal ortalama kelime sayıları farklıdır.

4-Başlıklar

Başlıklar kullanıcıya metnin içeriğiyle ilgili bilgi verir ve algoritmanın daha kolay anlamasını sağlar. Başlıklarımız ve alt başlıklarımız için H1 ve H2 etiketi ekleyebiliriz. H1 ana başlık, H2 ise alt başlıklar için kullanılır.

5- Madde İşaretleri ve Numaralandırma

Arama motorunda “sinippet’leri” optimize etmek için madde işaretli veya numaralı listeler halinde yazı hazırlamanız öne çıkmak için güçlü bir yöntemdir. Snippetler ilk arama sonucunun üstünde olan sayfalardır. Snippet’lar kullanıcının sorgusunu kısa sürede yanıtlayacak şekilde yapılandırılmıştır.

EZGİ SEVİNÇ
Konuşmaya Başla