İhracatta müşteri bulmanın araçları?
Günümüzde müşteri bulmak eskisi gibi zor değil. Artık sosyal medya araçları bile müşteri bulma da önemli etkenler arasındadır. Bakalım neymiş müşteri bulmanın araçları.
Bize danışan her firmaya söylediğim gibi web sitesi ihracatta çok önemlidir. İthalatçı firma gelip ülkenizde firmanızı analiz etme fırsatı bulamaz bu sebeple web sitenizin karşı tarafa izlenimi çok önemlidir. Mesela ürünlerinizi gösteren bir katalog ve muhakkak Türkçeden başka yabancı dil seçeneği bulundurun.
Ürünleriniz hakkında blog yazmanız Google sıralamalarında üst sıraya çıkmanızda işe yarar. Ürünleriniz, sektörünüz, firmanız hakkında blog yazıları yazmanız işinizde iyi olduğunuzu göstererek sizi profesyonel hale getirir. Bizden tavsiye yazılarınızı Google trendslerde olan kelimeler ile yazdığınızda daha etkili olacaktır.
Sektörünüze ve ürününüze göre sosyal medyada yararlanmanız gerekmekte. Her sosyal medya da hesaplarınız olması çok önemlidir.
Linkedin, iş ağlarında çok önemli bir platformdur. Lİnkedin, iş dünyasınını sosyal medyasıdır. Bu sosyal medya platformu sayesinde potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Sektörünüz ile ilgili yeni bilgiler elde edebilirsiniz.
Sektörünüz ile ilgili ithalatçıların listesine müşavirlikler aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Listeyi elde ettikten sonra artık müşteriler ile iletişime geçebilirsiniz. Tanıtım maili başlamak daha sağlıklı.
Fuarlar müşteri bulabilmekte en önemli etkendir. Fuarlarda sektörünüz ile ilgili network oluşturabilirsiniz.
Ticaret heyeti, Türkiye’den hedef pazara firmaların toplu olarak yapıldığı ziyaretlere verilen isimdir. Müşteri bulmada önemli etkendir.
B2B siteleri ihracatçıları ve ithalatçıları bir araya getiren platformdur. Bir çok siteye ücretsiz olarak kayıt olabilmeniz mümkündür.
Müşteri bulmada en önemli araçlardan biridir. Müşteri hedef pazara giderek kendini bizzat tanıtma imkanı bulabilir. Birçok firma masraflı bulduğu için tercih etmez ancak devlet tarafından teşvikler verilmektedir.
Murat IŞIK
İhracatı Geliştirme Merkezi | İhracat Koçu
İGEME – GATEOFTEC – MEDİCAL İN TÜRKİYE
Daha Fazlası
Yeni AB direktifi Uluslararası Tıbbi Seyahati artırmayı umuyor
İngiltere basını Türkiye de Medikal Turizme olumlu yer veriyor
Marka Markalaşma İhracat Firması