25 Ekim 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

Geri sayım başladı! 100 yeni ihracat şirketi 21 ülkede ticaret merkezi

Pandemi sonrasına hazırlanan İGEME; KOBİ’leri, kadınları ve gençleri ihracata adım attıracak bir seferberlik başlatıyor. 100 bin yeni nesil ihracat uzmanı, 100 yeni ihracat şirketi ve 21 ülkede ihracat merkezi hedefleniyor.

İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) pandemi sonrası dönem için yeni normal ve yeni ihracat hedefiyle seferberlik başlatıyor. İGEME Genel Müdürü Murat Işık, ihracatta sadece hedef koymanın yeterli olmadığını ekosistemi büyütecek, değer katacak, dönüşüm sağlayacak gerekli altyapının da sağlanması gerektiğini söyledi. Işık, projeyle ilgili olarak, “İhracatın gündemi hep daha iyiye, hep daha fazlaya, hep daha değerliye olmalı bizim kaybedecek zamanımız yok” dedi.

7 EYLÜL’DE BAŞLAYACAK

Işık, şöyle konuştu: “Bir İGEME projesi olan ‘İhracat Seferberliği’ çerçevesinde 6 yeni meslek dalı, 100 bin yeni nesil ihracat uzmanı, 100 yeni ihracat şirketi ve 21 ülkede ihracat merkezleri hedefiyle yola çıkıyoruz. Ekibimizle birlikte bu hedeflerin meşalesini 7 Eylül’de Tekirdağ’da yakacağız.” Projede yerli ve yabancı birçok paydaş, sponsor ve katılımcıyla birçok çalışma yapılacak.

KG FİYATI YÜKSELMELİ

“Türkiye ihracatta tüm zamanların rekorları kırıyor ancak ihracattan elde edilmesi gereken kazanımlar kur, üretim ve katma değer yaratamamak nedeniyle sağlanamıyor” diyen Işık, “Bu nedenle 2021-2022 mottomuz ‘İhracatta 3D Değişim, Dönüşüm, Dijitalleşme’yle kilogram fiyatını önce 2 dolar ve sonra da 3 dolara çıkarmamız gerekiyor. Bu sayede Türkiye dış ticarette dünyanın durdurulamaz bir ivme yakalaması hedefleniyor” ifadelerini kullandı.

GENÇLER İÇİN YENİ KAYNAK

Işık, projenin lansmanında yaptığı konuşmaya şöyle devam etti: “İhracat konusunda fikri olan girişimci ve gençlerimize start-upları için kaynak yaratacağız ve onlar için kendilerini göstermek ve projelerini anlatmak için platform sağlayacağız. İGEME olarak ihracata farklı ve yeni bir pencereden bakıyoruz. İhracata yeni bir soluk getirme hedeflerimiz var.”

%60’I KADIN VE 25 YAŞ ALTI

Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfusu sayesinde gerekli işgücü ihtiyacını rahatlıkla karşılayabileceğini belirten Işık, şunları söyledi: “Genç ve dinamik nüfusun aldığı eğitim ve sosyolojik dönüşümün ülkemiz ürün ve hizmetlere katkısı için Kovid sonrası Y, Z kuşaklarının acil olarak ihracata dahil olması gerekiyor. Bu amaçla 81 ilde 40 yaşın altındaki kardeşlerimizden 810 yeni ilk ihracatını yapmış KOBİ başarı hikayesi yazmak istiyoruz. Ayrıca bu sayının yüzde 60’ının kadın ve 25 yaş altı ihracatçılardan oluşması için çaba göstereceğiz.”

https://www.aksam.com.tr/kobi/gerisayimbasladi-100-yeni-ihracat-sirketi-21-ulkede-ticaret-merkezi/haber-1187559

Konuşmaya Başla