Önceden bir şeyler düşünürsek ve bir plan oluşturursak, işimizin gelişimine nasıl yaklaştığımızı anlamak, fırsatı en üst düzeye çıkarmamızı ve riski en aza indirmemizi sağlarsa, hepimiz işimizde başarılı olma şansımızın olacağını biliyoruz. Uygun şekilde hazırlanarak beklenmedik sürprizlerle ilişkili karmaşa ve stresten kaçınabiliriz. Bu özellikle denizaşırı ticaret yaparken göz önünde bulundurulması gereken daha geniş zorlukların ve daha fazla bilinmeyenlerin olabileceği durumlarda geçerlidir.

İlişkili değerin tanınmasına rağmen, uluslararası ticaret için bir planı olmayan birçok şirketle hala tanışıyorum – “pantolonlarının koltuğuna oturuyorlar”.

Birkaç yıl boyunca o bireylerden biriydim – sadece “iş yapmak” istedim – bütün bu planlama malarkey’i verimsiz görünüyordu. O zaman farketmediğim şey, işletmeyi yönetmediğim, işletmeyi gerçekten işleten olduğumdu – hayatımın yarısı (kelimenin tam anlamıyla), bir miktar öngörü ile kolayca önlenebilecek sorunları çözmek için harcandı. Sıkıştım, ama iş gerçekten beni tatmin etmiyordu çünkü çökmeye devam ettim. Aslında o kadar sık ??yapıyordum ki, bu sadece bir norm haline geldi – peki, girişimcilerin yaptığı şey – üzerine düştüğümüzde kendimizi kaldırıyoruz, kendimizi tozlaştık ve devam ediyoruz – hepsi çok romantik ve bravado dolu – ama çok yorucu ve pahalı.

Öyleyse neden mantıklı (ve gerçekten sorumlu) olduğunu bildiğimiz zaman plan yapmıyoruz?

Sık sık iki ana nedenden duyuyorum

Planlamaya nasıl yaklaşacağımı bilmiyorum.
Bu uzun ve zahmetli bir iştir.
Planlama yapmak istediğiniz kadar karmaşık olabilir – ya da basit. Kısa, basit planlar genellikle en etkili olanlardır. Önemli olan önemli soruları cevaplamak. Deneyimlerime göre, 6 önemli karar alarak etkili bir ihracat planı oluşturabilirsiniz:

Niye ya? – “Neden İhracat?” Mantığınız. Neye ulaşmak istediğinizi bilmiyorsanız etkili bir plan oluşturamazsınız. İhracat yalnızca size işinizi büyütme fırsatı vermekle kalmaz, aynı zamanda büyümenin önündeki tüm engelleri ortadan kaldırmak için iş modelinizi yeniden icat etmenizi sağlar.

Ne? – Uluslararası teklifiniz ne olacak? – birçok şirket bunu dikkatlice düşünür ve daha fazla kar elde etmek için denizaşırı tekliflerini ayarlar (genellikle daha az çaba harcayarak).

Nerede? – Ticaret yapılacak en iyi ülkeler hangileridir? Hangi ülkeler, harcadığınız çaba için size en iyi getiriyi sağlayacak? Fırsatı en üst seviyeye çıkarmak ve riski en aza indirmek için nereye gidebilirsiniz?

Ne ile? – Uluslararası ticaretinizin arkasına hangi kaynakları koyabilirsiniz? İç pazarın nasıl uygun şekilde kaynaklandığını ve yurtdışındaki işlerini nasıl büyütdüğünü nasıl koruyabilirsiniz – KOBİ’ler için

Nasıl? – İşletmeniz için en uygun işletme modeli nedir? – Markete giden rotanız. Modeliniz ölçeklenebilir ve (en önemlisi) sürdürülebilir mi? Bir girişimci veya küçük işletme operatörü olarak, burada düşünmenizde oldukça yaratıcı olabilirsiniz.

Kim? – Çalışılacak en iyi insanlar kim? – Yurtdışındaki Ortakları (belki de Ajanlar veya Dağıtıcılar) kullanacak mısınız – doğru olanları nasıl bulacak ve etkin bir şekilde yöneteceksiniz.

Bu altı temel karar için bazı sonuçlara ulaştığınızda, planınız için bir iskeletiniz vardır – zaman ilerledikçe fikirlerinizi daha operasyonel düşüncelerle dile getirebilirsiniz.

Buradaki zorluk (kafanızda çok fazla şey olduğunda) odaklanmanız gereken şeydir.

Yapısal Planlama zahmetli bir iş olmak zorunda değildir – keyifli ve bilgilendirici olabilir. ExportSavvy, düşüncelerinize meydan okuyan, size bazı ipuçları veren ve sonuca varabilmenizi ve saklamanızı sağlayan bir dizi iş geliştirme modülünden oluşur. Tüm modülleri tamamlarsanız, ihracat planınızın temelini tamamlamış olursunuz.

Altı önemli karar ve ihracat planınızı nasıl oluşturacağınız hakkında daha fazla bilgi için www.exportsavvy.co.uk adresini ziyaret edin. – “Önümüzdeki Yol” ve “Fikirlerinizi Düzenleme” başlıklı modüllere özellikle bakmak isteyebilirsiniz.