25 Ekim 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

Amerika ile Ticaret Hedefi 100 Milyar $

2019 yılında Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başkan Trump iki ülke ilişkilerini daha ileri seviye taşımak için 100 milyar dolarlık ticaret hacmi üzerinde mutabakata vardı. Daha öncesinde Başkan Trump’ın 2019 şubat ayında dillendirdiği 75 milyar dolarlık ticaret hacmi önerisi 2019 temmuz ayında 100 milyar dolar olarak revize edildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve yeni başkan Joe Biden haziran ayında Brüksel’de gerçekleşen NATO zirvesinde bu konuya da vurgu yaparak ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkartılması gerektiğinin altını çizdiler. İki ülke mevcut durumda yaklaşık 20 milyar dolarlık ticaret hacmine sahiptir. Ancak alınan bu karardan sonra Ticaret Bakanlığı, DEİK, Türk-Amerikan İş Konseyi gibi öncü kuruluşlar bu hedefe nasıl ulaşılacağı üzerine kafa yoruyor.

AMAÇ SEKTÖREL BAZDA İLERLEME KAYDETMEK

İki ülkenin karşılıklı en çok ihraç ettiği ürünleri incelediğimizde; Türkiye’nin otomotiv, sivil havacılık, tekstil, mücevherat, beyaz eşya, turizm, mobilya ve yapı malzemeleri ihracatı dikkat çekmektedir. Türkiye’nin Amerika Birleşik Devletleri’nden ithalatı incelendiğinde ise enerji, medikal ekipmanlar, kimyasal ürünler ve sivil havacılık sektörlerinin ön plana cıktığı görülmektedir.

Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, “Amacımız, sadece iki ülke arasındaki ticareti artırmak değil, aynı zamanda yabancı sermaye yatırımına da odaklanıyoruz. Yabancı sermaye artırımı ile ülkemizde üretilen ürünlerin üçüncü ülkelere gerçekleştirdiğimiz ihracatı da artacaktır.” ifadelerini kullandı.

Amerika Birleşik Devletleri’nin Türkiye’den Yıllara Göre İthalatı
2018 TOPLAM İTHALATI 2019
TOPLAM İTHALATI 2020
TOPLAM İTHALATI
10.897.771 11.305.543 11.754.397
Türkiye’nin Amerika Birleşik Devletleri’nde Yıllara Göre İthalatı
2018
TOPLAM İTHALATI 2019 TOPLAM İTHALATI 2020 TOPLAM İTHALATI
12.377.681 11.847.481 11.525.182
x1000$ cinsinden verilmiştir. (www.trademap.com)

TÜRK İHRACATÇISI NASIL BİR YOL İZLEMELİ?

Yerli üretici ve ihracatcımız Amerika Birleşik Devletlerine yönelik pazar araştırması yapmalıdır. Amerika pazarına girdiğinde bunu nasıl sürdürülebilir kılar bunları analiz etmeli. Bu pazarın ürün talep eden bireylerinin veya kurumlarının hassasiyetleri araştırılıp üzerine rapor yazılmalı. Yani Amerika pazarındaki tüketicinin genel talepleri ve tüketim alışkınlıkları belirlenmelidir. Örnek verecek olursak bu pazara girmenin ve tutunmanın altın kuralı: KALİTE’dir. Çünkü Amerikan halkı için maddiyat her zaman sonra gelir. Öncelik her zaman ürünün niteliği ve kalitesidir. Kalite standartları belirli bir seviye üzerinde tutulursa bu pazarda oyuncu olmak hiç zor olmayacaktır.

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NE İHRACAT SÜRECİNİZDE İGEME SİZİNLE!

Eğer siz de Amerika Birleşik Devletleri pazarında yer almak istiyorsanız İGEME size ihracatın her adımında danışmanlık hizmeti vermeye hazır. Amerika Birleşik Devletleri’ne ihracat hedefi yürüyüşünde beraber yol alalım.
İhracat talepleri ile ilgili detaylı bilgi ve danışmanlık için bize ulaşın!

HALİL FURKAN ERDEM

Konuşmaya Başla