Neden bir pazar seçmelisiniz, alacağınız en önemli kararlardan biridir.
Başka kararlar alınmadan önce insanların pazarlarını seçmeleri nadir değildir. Genellikle bir heves ya da önsezinin üstünde. ‘Fransa’ya ihracat yapacağız.’ Önsezilerinde yanlış olan bir şey yok. Çok sağlam olabilirler, ancak gerçeklik kontrolü yapmak önemlidir.

Ayrıca, seçiminizin arkasındaki nedenleri açıkça belirtmeniz önemlidir. Seçiminizin dış faktörlerden kaynaklandığını görebilirsiniz – bazen de şans faktörleri. Pazar seçimini etkileyen en yaygın sorunlardan biri, yurt dışından haydut bir soruşturma.

Maviden bir e-posta almak için hepimiz çok heyecanlıyız – ve herhangi bir iş kabul edilir. Ancak, Almanya’dan bir emir aldığınız için, bunun mutlaka sizin için en iyi pazar olduğu anlamına gelmez. Uzun vadede, başka bir ülke daha karlı olabilir. Kaynağınızı sizin için en iyi pazarda inşa etmeye adamak istersiniz. Bu yüzden gerçeklik kontrolünüze ihtiyacınız var.

Yüzeyde çok çekici görünen pazarlar hakkında hızlı kararlar vermek kolaydır. Örneğin, İngiltere ihracatının en büyük ithalatçısı ABD’dir. İngiltere’deki toplam ihracatın yaklaşık% 50’si oraya gidiyor. İhracatçılar genellikle İngilizcenin ana dil olduğu gerçeğinden de etkilenmektedir.

Ancak gerçek şu ki, ABD en zor ve rekabetçi pazarlardan biri. Öncelikle, ABD’nin sadece bir pazar olmadığını anlamamız gerekiyor. Bu nedenle, pazar seçimimizle tam olarak ne kastettiğimize dair kararlar alınmalı. Doğu sahili, batı sahili, bireysel devletler ve hatta şehirler kazançlı hedefler olarak kabul edilebilir. Mesafeler harika, lojistik her zaman çok önemli. Vergiler, gümrük tarifeleri ve mevzuat, sadece işlerin düzleşmesine engel teşkil eder.

Bu, ABD’nin sizin için ideal bir pazar olmayacağı anlamına gelmez, dikkatli ve bilinçli bir karar vermeniz gerekir.

Buna karşılık, İngiltere’nin en büyük ikinci ihracat pazarı Almanya. İhracatımızın% 10’undan fazlası Almanya‘ya gidiyor. Bir saatten biraz daha fazla bir süre kaldı, çok az zaman farkı ile benzer bir yasal çerçevede çalışıyor ve şu anda ticarette çok az sorun veya engel var.

Her işletme farklı – her pazar farklı.
Tek bedene uyan tek bir çözüm yoktur. Her şirket kendi işleri için neyin en iyi olduğuna göre seçim yapmalıdır. Dikkate alınması gereken iki önemli faktör var.

Pazar potansiyeli. Hedef pazarınızdaki ürün veya hizmetiniz için fırsatlar neler? Boyut, değer ve hacmi dikkate alın. Yarışmaya bak.
İş yapma kolaylığı. Amacımız, istihdam ederken ve en az kaynağı olan piyasanın potansiyelini en üst düzeye çıkarmak olmalıdır.
Asılı meyvelerin toplanmasının gerçek faydaları olabilir.

İnsanlar yüksek potansiyel ve yüksek büyüme oranlı pazarlardan bahseder – Çin, Rusya, Brezilya, Hindistan vb. Bunların hepsi ticaret yapmak için oldukça zor pazarlardır. İngiltere için ortaklar. Toplam ihracatımızın% 4,4’ünü çeken listede yedi numara olan Çin – bu İrlanda veya Hollanda’dan daha az.

Öyleyse araştırmanı yap. Yutturmaca tarafından göz kamaştırmayın. Mümkünse, hedef pazarlarınızı ziyaret edin – iş ortamını deneyimlemek ve insanlarla tanışmak için bir alternatif yoktur.

Çok fazla kaynak, zaman ve yatırım yapacaksınız.