27 Eylül 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

Sağlık Turizm Firmaları için Marka Tanımı ve Tarihçesi

• Marka Tanımı ve Tarihçesi
Bir ürün veya hizmetin tanımı için resim veya harfle yapılan logodur. Tarihine bakıldığında ise eski zamanlarda hayvancılıkla uğraşan insanların hayvanları karışmasın diye hayvanların üzerine şekil çizmeleriyle başladığı düşünülür.

• Markanın Faydaları
Ürün veya hizmeti diğerlerinden ayırmaya, tanınmasını sağlamaya, imaj yaratmaya ve müşteriye güven vermeye yarar.

• Başlıca Marka Unsurları ve Seçme Kriterleri
Marka içinde bir çok unsuru barındırır. Bunlar isim, logo, renk, vizyon, mesaj, şekil ve grafik şeklinde sıralanabilir. Markanın tescili, kullanım süresi, markanın ürün kapsamı, markanın parasal değeri, marka göründüğü anda belli bir ürünü çağrıştırıyor mu? Cevaplarını içerir.

• Marka Kişilikleri Kavramı ve Çeşitleri
Marka kişiliği, firmanın hedef pazarıyla olan ilişkisidir. Yani mal veya hizmetin özelliklerinin hedef pazara göre şekillenmesidir. Samimiyet, coşku, yeterlilik, çok yönlülük, sertlik bu kişilik çeşitlerine örnek olabilir.

• Marka Konumlandırması ve Önemi
Marka konumlandırması firmanın hedef pazar üzerinde ismi, dizaynı, kimliği ve değeri ile tüketicinin markayı seçme sebebidir. Firmaya olan güveni, müşteride sürekliliği ve rekabet avantajı sağlar.

• Marka Konumlandırma Süreçleri
Konumlandırma için hedef grupların belirlenmesi, rakiplerinin konumlarının tespit edilmesi ve ikame malların konumlandırılmasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

• Marka Mimarisi
Her firma bir markadır. Firma ismi kurumsal markadır. Tek marka altında üretilen ürünlerin çoğaltılmasıdır. Firmanın marka çeşidinin çoğalması ile alt üst yapı oluşumu marka mimarisidir.

• Marka Çeşitlendirmesi
Üretimde kategori genişlemesidir. Yani üretilen ürün dışında farklı kategoride ürünlerinde aynı marka adı altında üretilmesidir.

• Marka Yayması / Genişlemesi
  Marka genişlemesi kategori genişlemesi ile aynıdır fakat yeni üretilen ürün var olan ürünün yardımcı ürünleridir.

• Marka Çoklaması
Firmanın aynı ürünü farklı markalar adı altında piyasaya sürmesidir. Amaç tek üründe piyasada risk almak yerine risk dağılımı yapmaktır.

• Alt Markalama
Ürün hattına ana üründen daha düşük kalitede ve fiyatta ürün(ler) eklenmesi söz konusudur.

• Algı Yönetimi
Algı yönetimi eldeki bilgi ve duygular vasıtasıyla kitlelerin duyularını ya değiştirmek ya da var olan durumu olduğundan farklı göstermektir.

Sağlık Turizmi yapmak – Sağlık Turizmi Yetki belgesi almak – Sağlık turizminde pazarlama, Sağlık turizmin de yurtdışı hasta bulmak, sosyal medya yönetmek, danışmanlık, fuar ve tüm aksiyonlar bin yıllık pazarlama orkestrasının sesleridir. Bu sesleri bir orkestıra gibi yönetmezsek gürültü olur. Gürültü yapmadan

Sağlık Turizmi yapmak için bizi arayın İGEME ve Medical in Türkiye ekibi olarak sizi daha ileri götürelim.

İGEME’nin https://igeme.com.tr/saglik-turizm-yurtdisi-pazarlama-danismanligi/ ve https://igeme.com.tr/saglik-turizmi-tesvik-danismanligi/ hizmetleri ile sağlık turizminde güvenli bir yolculuk için doğru koç ile yola çıkın.

Murat IŞIK – Gülsen Vural
www.igeme.com.trwww.medicalinturkiye.com

Konuşmaya Başla