24 Haziran 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

365 Gün İhracat Yönetişimi Kitabı

İhracatın ve İhracatçının Ajandası

İçindekiler: Gün Gün İhracatçının yapması gerekenleri anlatan bir ajanda gibi ihracat iş planını anlatan ve süreci yöneten departman sorumlusunun ihracatı 365 planlamasını sağlayacak bir kaynak;

1.Evre : Analiz
2.Evre : Strateji belirleme
2.a-Finansal Projeksiyon
2.b-Dijital Projeksiyon
2.c-Teşvik Projeksiyonu
2.d-Global Pazar Strateji
2.e-Hedef Pazar Stratejisi
3- Evre : Materyal Üretimi
4- Evre : İsimlendirme
5- Evre : Temel atma
6- Evre : Uygulama Süreci (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
7- Evre : Database oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
PAL: Potansiyel Alıcı Listesi (Sektörün tüm paydaşları ve genişletilmiş liste)
HAL: Hazır Alıcı Listesi (Dünyadan ürününüzü almış ticaretini yapan liste)
8 – Evre : Ekosistem oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
9- Evre : Pazar araştırma planlaması (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
10- Evre : Networking Oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
11- Evre : Fuar planlama planı (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
12- Evre : 365 gün ihracat yönetişimi (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)
13- Evre : Fiili saha çalışması
14 -Evre : Sizin için satan Bayii / Ajans oluşturma

Bu kitap ayrıca

DIŞ TİCARETE NASIL BAŞLAMALI
TÜRKİYE VE DÜNYADA DIŞTİCARETİN GELİŞİMİ
DIŞ TİCARETE HİZMET VEREN KURUMLAR
NASIL İHRACATÇI OLUNUR?
İHRACAT SİSTEMİMİZ VE İHRACAT TÜRLERİ
SERBEST TİCARET ANLAŞMALARI
YAZIŞMALAR
ÜRÜN BİLGİSİ
ULUSLARARASI PAZARLAMA
E-TİCARET – E- İHRACAT
TESLİM ŞEKİLLERİ – ÖDEME ŞEKİLLERİ
İHRACATIN TEŞVİKİ (GENEL)
EXİMBANK UYGULAMALARI
ALTERNATİF FİNANSMAN ARAÇLARI
YATIRIM TEŞVİKLERİ VE DEVLET YARDIMLARI
DIŞ TİCARETTE STANDARTLAR – FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI MARKA PATENT
GÜMRÜK İŞLEM SÜRECİ
DAHİLDE İŞLEME VE VERGİ RESİM HARÇ İSTİSNALARI – KDV İADESİ
DIŞ TİCARETTE KULLANILAN BELGELER
NAKLİYE VE LOJİSTİK – NAVLUN VE SİGORTA
FİYAT TEKLİFİ
BAŞTAN SONA DIŞ TİCARET SÜREÇLERİ
Konularını içeriyor.

365 Gün İhracat Yönetişimi Kitabı, ihracatın ve İhracatçının Ajandası

Planlı bir çalışma başarıya giden yolda yol anahtarı niteliği taşır. Hedefinize giden yolda bir yol haritasına sahip olmak gün gün neler yapmanız gerektiğini bilmek sizleri rakiplerinizden bir adım öne çıkartır ve zaman kazanmanızı sağlar.
İşte bu noktada 365 Gün İhracat Yönetişimi dünya ihracatında etkin bir şekilde rol oynayabilmek için yazılmış öncü bir kitaptır. Dünya ticaretinde firmaların varlığını gösterebilmesi için bir yol haritası niteliğinde olan kitap firmaların ihracat yolculuğunda yapması gerekenleri gün gün açıklamakla kalmadığı gibi firmaların bu alana girmesinde yardımcı bir başucu kitabı görevini üstleniyor.

Türkiye’de alanında ilk olma niteliğini taşıyan kitapta ihracatın tüm yönleri teknik bir biçimde ele alınıyor. İGEME Genel Müdürü Murat IŞIK tarafından editörlüğü üstlenilen kitapta başarılı ihracatın püf noktaları ve günden güne önemli dönüm noktaları okuyucuya sunuyor.

İhracat ülkelerin dünya ekonomisinde söz sahibi olmasında en büyük pay sahibi sektörlerden bir tanesi. Günden güne değişen piyasa hareketleri ihracat sektörüne de yansıyor. Bu durumda yapılacaklar, izlenmesi gereken yollar hakkında detaylı bilgileri içerisinde barındıran kitap ihracat pazarlarında varlığını ilk defa gösterecek girişimcilere rehber olarak piyasaya sunuldu.

İhracat danışmanlık sektöründe 19 yıldır varlığını sürdüren İGEME’nin öncülüğünde yazılan kitabın asıl amacı yeni nesil ihracatçılığı tüm yönleriyle ele alarak firmaların ihracat girişimini adım adım planlayıp piyasaya kolaylıkla uyum sağlayabilmelerinin önünü açmak.

Kitap alanında ilk ve tek olma özelliğini taşınmanın yanı sıra kolay anlaşılabilir oluşu ve aynı zamanda yeni nesil ihracata açılan bir kapı olma niteliğini barındırıyor. Çok yönlü bileşenlere sahip olan ihracat sektörü başarılı bir şekilde devam ettirilebilmek için belli yöntemler izlenerek yürütülmeye muhtaç bir yapıya sahiptir.

Bu kitap sektörün gereklilikleri, izlenmesi gereken yollar ve başarılı bir ihracata yönelim için takip edilmesi gereken bir harita konumunda. Firmaların ihracat ajandası olarak nitelendirebileceğimiz bu çalışma titizlikle belirlenen yöntemler ve derin bir araştırma sonucunda oluşturulan yol haritasıyla Türkiye ihracatına yön vermeye aday çalışmalar arasında gösterilebilir.

Editör: Murat IŞIK

Konuşmaya Başla