23 Haziran 2021

İGEME | İhracat Geliştirme Merkezi

İşimiz ihracat Gücümüz Türkiye. Dün Bugün Yarın Daima

COVİD 19 Sürecinde Sürdürülebilir Şirket Olmanın Anahtarı

COVİD 19 Sürecinde Sürdürülebilir Şirket Olmanın Anahtarı; çalışmak, ihracat, planlama, yönetişim

İhracatın kendi bakış açısına, kendi dinamiğine, kendi özelliğine ihtiyacı vardır bundan dolayı ihracat uzmanlığının, ihracat kadrolarının özerk olması ve şirket içerisindeki karmaşıkların dışında kendine özgü iş planı, yol haritasıyla günümüzde var olan bilgi ve teknoloji ile hareket edilmesi için yeni bir ihracat türünün olması gerekmektedir.

81 ilde 81 yeni ihracat uzmanıyla İhracat Potansiyeli olan firmalara ihracat yapılması için destek olunacağı belirtilmektedir. İhracatı tabana yayarak ülke genelinde firmaları ihracata hazırlayarak yapılan eğitimlerle ihracatta potansiyelin ortaya çıkarılması hedeflenmektedir.

Bu eğitimlerle ihracata teşvik edilen programlarla; nasıl ihracatçı olunacağı, ihracata ilişkin desteklerden nasıl yararlanabileceği ve finansman hakkında bilgi verilmektedir.

Firmaların ihtiyaçları tespit edilerek, ihracat yapmanın önündeki engelleri kaldırarak ihracatı yapmaları için doğru kişi ve firmaları belirleyerek çalışılmaktadır.

Böylelikle dünyanın farklı yerlerinde olan ticaret uzmanlarıyla firmalar buluşma imkanı sağlamış olacaktır.
Uzmanlardan alınan birebir desteklerle, kendilerine ait hazırlanmış kimlik kartlarıyla hedeflenen ülkeler hakkında bilgi edineceklerdir. Bu kimlik kartlarıyla firmalar ürünlerini en doğru pazar önerileri sunabilecektir. Dijital medya platformlarını etkin kullanmakta firmaların pazar önerilerini bulmada önemli bir nokta teşkil etmektedir.

Türkiye de İhracat Yapabilme ve Kalkınma Sorunun Çözümü

Günümüzde ihracatın en kolay ve başarılı yollardan biri müşterinin ayağına gitmeden hizmeti doğru ve sorunsuz şekilde müşteriye aktarabilmektir. İhracat yapabilmek için ve kalkınma sorununun çözülmesi içinde sürdürebilir olması önemlidir. Daha etkin pazarlama yapabilmek ve pazarlamayı etkin hale getirebilmek için kullanılan markaya yatırım yapmaktır.

Bunlar kişiden bağımsız kurumsallaşmış markaları ele almaktadır. Satış gücünde avantaj sağlayarak anlaşmaları hızlı ve güvenli yapmaktadır. Bu da yurtdışında ki ürünün reklamdan, mağazacılık alanına kadar destek vermesiyle gerçekleşmektedir.

Böylelikle yerli Kobi’ler ile markaların dünyaya açılmasına imkan sağlanarak ihracatın gelecek yıllarda ki hedeflerine ulaşmasına imkan sağlanmıştır.

Bu eğitimlerde; stratejik yol haritası oluşturma, bütçe planlama yönetimi, insan kaynakları yönetimi, kurumsal , marka, aile şirketleri , süreç iyileştirme yönetimi, maliyetleri düşürme pazarlama ve satış, tedarik zinciri , ürün geliştirme yönetimi, bilgi sistemleri yönetimi gibi birçok alanı içerisine almaktadır.

İhracatın nasıl yapıldığı, yapılması için nelerin gerekli olduğunu bu eğitimler dahilinde danışmanlık ve koçluk alarak öğrenebilirsiniz.

https://igeme.com.tr/ihracat%20danismanlık/
https://www.kosgeb.gov.tr/
https://ticaret.gov.tr/
https://www.turquality.com/

Emine Gül Türk

Konuşmaya Başla